جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰
امروز در وبلاگ جدیدترین اخبار ایران و جهان قصد داریم شما را با یکی از مقاصد گردشگری جذاب آسیا آشنا کنیم؛ کشوری که ایرانی ها عاشق آن هستند و جاذبه های گردشگری آن بسیار معروف و دیدنی هستند.

تایلند
کشوری است که همواره مورد توجه توریست های ایرانی قرار داشته است؛ بخصوص در فصل بهار و تعطیلات نوروز که از آب و هوای به مراتب بهتری نسبت به سایر نقاط سال برخوردار است.

اما اگر قرار باشد برای تور نوروز 97 هم یک کشور آسیایی را انتخاب کنید، باز هم سراغ تایلند خواهید رفت یا کشورهای دیگری مثل اندونزی، مالزی، ویتنام و… ؟ ما در سفرگستر اعتقاد داریم که سفر به تایلند می تواند تبدیل به یکی از برترین و خاطره انگیزترین سفرهای نوروزی شما شود؛ اما چرا؟

جاذبه های گردشگری؛ آب و هوای خاص استوایی و البته فستیوال های و جشن های شاد و متنوع تایلندی هر یک دلیلی برای سفر جذاب شما به این کشور سرسبز می توانند باشند.

آب و هوای تایلند

شاید یکی از جالب توجه ترین نکات که در بدو ورود به تایلند آن را احساس خواهید کرد، آب و هوای متفاوت این کشور نسبت به ایران باشد که تشابه نسبی نیز با آب و هوای شهرهای شمالی کشورمان در تابستان دارد. کشور تایلند به خاطر نزدیکی به دریا اب و هوایی معتدل دارد. شمال این کشور کوهستانی است و جنگل های فراوانی آن را پوشانده است. نواحی مرکزی را شالیزار ها پوشانده است. شرق و غرب کشور هم ترکیبی است از باغ های میوه و کائوچو. نوامبر و فوریه را بهترین زمان ها برای سفر به تایلند می دانند.

سفر به تایلند بعنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب گردشگران ایرانی همواره مورد توجه بوده است و به همین دلیل نیز در بیشتر ایام سال در شهرهای مختلف این کشور از بانکوک گرفته تا پوکت و چیانگ مای، ایرانی‌های زیادی را می‌توانید مشاهده کنید؛ اگر شما هم تور نوروز 97 را برای سفر به تایلند در نظر دارید، مطمئن باشید که در این کشور احساس غربت نخواهید کرد!

جشن‌های معروف

تایلند را می‌توان کشور جشن ها و فستیوال‌های رنگارنگ دانست. مردم این کشور به مناسبت های مختلف جشن های مختلفی دارند. بسیاری از روزهایی که جشن در تایلند برگزار می شود به طور رسمی تعطیل است. بیشتر جشن های مردم تایلند در ماه‌های نوامبر و فوریه برگزار می شود، اما در ماه های دیگر سال هم کم و بیش جشن هایی وجود دارد.

تایلند

ژانویه، نمایشگاه یاد بود

شاه نارسوان در قرن شانزدهم میلادی توانسته در نبری دشمن را شکست دهد که این پیروزی منجر به آزادی دشمن تایلند از دست نیروهای دشمن شده است. مردم تایلند هر سال این رخداد مهم تاریخی را جشن می گیرند.

مارس، جشنواره بادبادک ها

تایلند

یکی از تفریح و سرگرمی های مورد علاقه مردم تایلند جشنواره بادبادک است که از چین به این کشور آمده است. این جشنواره هر سال در ماه مارس برگزار می شود و مورد علاقه و توجه خانواده سلطنتی نیز قرار گرفته است. احتمالا این مراسم را در فیلم های شرق آسیایی دیده اید!

می، مراسم شخم زنی سلطنتی

این مراسم بیشتر یک تشریفات مذهبی از دین برهمایی است. کشاورزان معتقدند در این مراسم می توانند فراوانی محصول را پیش بینی کنند. در این مراسم شروع فصل کاشت برنج به طور رسمی توسط مسئولان کشاورزی تایلند اعلام می شود.

تایلند

جاذبه های گردشگری شناخته‌شده

تایلند سراسر پوشیده شده با جاذبه های گردشگری بی نظیری است که نظیر آنها را مطمئنا در کمتر جایی در دنیا دیده اید؛ بد نیست با چند مورد از جاذبه های گردشگری شناخته شده تایلند نیز آشنا شوید:

جزیره مرجان پاتایا

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا، سفری یک روزه به جزیره مرجان است که با شهر ساحلی پاتایا حدود ۷ کیلومتر گزند تفرق دارد ودارای سواحل شنی سفید است گردشگران در این جزیره می توانند باقایق های کف شیشه ای به تماشای این مرجان ها بروند.در انجا امکان شنا،غواصی،حمام آفتاب،ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج ماشین برای همه نیستی دارد و مهمانخانه آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی از گردشگران پذیرایی می کند؛ تور تایلند در نوروز 97 انتظار شما را می کشد.

معبد سوآن داک

سوآن داک یکی از زیباترین معابد شهر چیانگ مای است. این معبد قدیمی است و معماری خاص خود را دارد. دسترسی به آن نیز آسان است. سوآن داک در خیابان سوتب و در نزدیکی دیوارهای باستانی شهر چیانگ مای نو و قدیم اتفاق شده است. سوآن دوک پر از تصویر ها و صورتگری های زیبا است و محیطی آرام بخش دارد. دعا و عبادت کاهنان بودایی این معبد نیز برای گردشگرانی که از نقاط مختلف دنیا به چیانگ مای سفر کرده اند، جذاب است. اصلی ترین ویژگی آن، سالن عبادت کاهنان بودایی است.

مینی سیام

یکی از جالب توجه ترین جاذبه های توریستی تایلند، مینی سیام نام دارد. مینی سیام (Mini Siam) نزدیک مرکز پاتایا اسکان دارد و در آن ماکت های کوچکی از معروف ترین جاذبه ها و مناطق تاریخی نامور تایلند و دیگر کشورها ساخته شده است. سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی دنیا را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است.

آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند آتشکده بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند.سیام نام قدیم کشور هزار آتشکده یعنی تایلند است و در ورودی شهر پاتایا قرار دارد. تخمینی که از آمار بازدید توریستها و مردم تایلند از این پارک زیبا زده شده است درحدود 10 میلیون نفر در سال است و از این بنا درآمد بسیار خوبی را برای این کشور به ارمغان می آورد.

مینی سیام

باغ وحش ببرها، پای پوش ریپلی، پا افزار هنری بطری های شیشه ای، آذرگاه چای مونگخون، باغ استوایی نانگ نوچ، دنیای زیر آب، خانه مقدس حقیقت، دهکده فیل ها و… از دیدنی های دیگر پاتایای تایلند هستند.

حال با این اوصاف نظر شما درباره نوروز 97 در تایلند چیست؟ امیدواریم سفری جذاب و فوق العاده را پیش رو داشته باشید…

منبع: http://www.karvanik.ir

 

  • ۹۶/۱۰/۲۷
  • امین رضایی