جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پرینترهای سه بعدی با ظهور خود در چند سال اخیرتوانسته اند،چهره بسیاری از کسب و کارها را متحول کنند.در ادامه قصد داریم تا خبر جدید به بررسی تکنولوژی های نوظهور در قرن حاضر بپردازیم. پرینترهای سه بعدی دارای گونه ها و انواع مختلف می باشند و محبوب ترین این پرینترها از فناوری FDM استفاده می کنند که برای ساخت مدل سازی اولیه از آن های استفاده می شود. این پرینتر توسط مخترعی به نام اسکات کرامپ اختراع شد و به عنوان پرینتر مبنا برای ساخت نوع های دیگر پرینتر سه بعدی و قطعات پرینتر سه بعدی بهره گرفته می شود.در ادامه با خانم گل همراه باشید تا به بررسی تاریخچه و کاربرد پرینترهای سه بعدی بپردازییم.

 پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی[/caption]

 استفاده از پرینتر سه بعدی یکی از بهترین روش های ممکن برای سرعت بخشیدن به امر ساخت طرح ها و نمونه های سفارشی می باشد. یک نوع دیگر از پرینترهای سه بعدی، پرینتر فیلامنتی است که در مقابل گرمای زیاد و ضربه های احتمالی کاملا مقاوم می باشد. نوع دیگری که در پرینترهای سه بعدی وجود دارد، پرینتر سه بعدی پودری می باشد که با استفاده یک بستری از پودر برای لایه گذاری نهایی استفاده می کند. این لایه ها از لایه های منظم خشک شده تشکیل شده است و روی یکدیگر قرار می گیرند و جسم نهایی را شکل می دهند.پرینتر سه بعدی DLP با SLA دارای تفاوت های بسیار زیادی دارند و یکی از این تفاوت ها اندازه و ابعاد این پرینترهای سه بعدی می باشد. بااین حال این دو پرینتر دارای شباهت هایی نیز می باشند وآن هم این است که هر دو انها دارای تانک پلیمر بسیار حساس نسبت به نور می باشند که به عنوان مهم ترین بخش این پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. با این حال برخی از کارخانه های سازنده ی پرینتر سه بعدی DPL از مواد اولیه پلاستیکی و ترمو پلاستیکی استفاده می کنند. موردی که درباره این دو پرینتر وجود دارد این است که مبنای کار پرینترهای DLP و SLA نوردهی به زرین فتوپلیمر و منجمد کردن بخش های نور داده شده است. این فرآیند به این صورت می باشد که نور لیزر و یا پرتویی که از پروژکتور DLP به بیرون از پرینتر خارج می شود به صورت بخش های مختلف به رزین تابیده می شود و پس از تولید شدن هر لایه پلتفورم تولید می شود به سمت بالا حرکت می کند و بعد از آن قسمت ی بعدی تولید می شود. تولیذ جسم سه بعدی با استفاده از نور سرعت پرینت را به اندازه ی بسیار زیادی بالا می رود. به صورتی که سرعت پرینترهای DLP و SLA در کمترین حالت چهار برابر پرینترهای FDM می باشد.
  • امین رضایی