جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰
پرینترهای سه بعدی با ظهور خود در چند سال اخیرتوانسته اند،چهره بسیاری از کسب و کارها را متحول کنند.در ادامه قصد داریم تا خبر جدید به بررسی تکنولوژی های نوظهور در قرن حاضر بپردازیم. پرینترهای سه بعدی دارای گونه ها و انواع مختلف می باشند و محبوب ترین این پرینترها از فناوری FDM استفاده می کنند که برای ساخت مدل سازی اولیه از آن های استفاده می شود. این پرینتر توسط مخترعی به نام اسکات کرامپ اختراع شد و به عنوان پرینتر مبنا برای ساخت نوع های دیگر پرینتر سه بعدی و قطعات پرینتر سه بعدی بهره گرفته می شود.در ادامه با خانم گل همراه باشید تا به بررسی تاریخچه و کاربرد پرینترهای سه بعدی بپردازییم.

 پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی[/caption]

 استفاده از پرینتر سه بعدی یکی از بهترین روش های ممکن برای سرعت بخشیدن به امر ساخت طرح ها و نمونه های سفارشی می باشد. یک نوع دیگر از پرینترهای سه بعدی، پرینتر فیلامنتی است که در مقابل گرمای زیاد و ضربه های احتمالی کاملا مقاوم می باشد. نوع دیگری که در پرینترهای سه بعدی وجود دارد، پرینتر سه بعدی پودری می باشد که با استفاده یک بستری از پودر برای لایه گذاری نهایی استفاده می کند. این لایه ها از لایه های منظم خشک شده تشکیل شده است و روی یکدیگر قرار می گیرند و جسم نهایی را شکل می دهند.پرینتر سه بعدی DLP با SLA دارای تفاوت های بسیار زیادی دارند و یکی از این تفاوت ها اندازه و ابعاد این پرینترهای سه بعدی می باشد. بااین حال این دو پرینتر دارای شباهت هایی نیز می باشند وآن هم این است که هر دو انها دارای تانک پلیمر بسیار حساس نسبت به نور می باشند که به عنوان مهم ترین بخش این پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. با این حال برخی از کارخانه های سازنده ی پرینتر سه بعدی DPL از مواد اولیه پلاستیکی و ترمو پلاستیکی استفاده می کنند. موردی که درباره این دو پرینتر وجود دارد این است که مبنای کار پرینترهای DLP و SLA نوردهی به زرین فتوپلیمر و منجمد کردن بخش های نور داده شده است. این فرآیند به این صورت می باشد که نور لیزر و یا پرتویی که از پروژکتور DLP به بیرون از پرینتر خارج می شود به صورت بخش های مختلف به رزین تابیده می شود و پس از تولید شدن هر لایه پلتفورم تولید می شود به سمت بالا حرکت می کند و بعد از آن قسمت ی بعدی تولید می شود. تولیذ جسم سه بعدی با استفاده از نور سرعت پرینت را به اندازه ی بسیار زیادی بالا می رود. به صورتی که سرعت پرینترهای DLP و SLA در کمترین حالت چهار برابر پرینترهای FDM می باشد.


پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی[/caption]

مسئله ای که در مورد پرینتر سه بعدی وجود دارد این است که ضخامت لایه های محصول پرینت شده در پرینترهای DLP و SLA از پرینترهای FDM یا FFF به حداقل ممکن می رسد. دقیق بودن این نوع پرینت فوق العاده زیاد می باشد این امر به میزان.۰۵ میلی متر می باشد و از فناوری های دیگر است. استفاده از پرینت با مواد اولیه رزین اغلب در نمونه سازی جسم های بسیار کوچک است. بیشترین کاربرد DLP و SLA در قالب سازی برای جواهرآلات و و در زمینه صنعت پزشکی، دندانپزشکی است. باید این مطلب را بدانید که متریال اولیه این فناوری می تواند گونه های مختلفی از رزین های فتوپلیمر باشد. رزین فتوپلیمر گونه ی متفاوتی از رزین می باشد که با تابیدن نور به حالت جامد شکل می گیرد و همین امر سبب شده که در پرینتر سه بعدی استفاده بسیار فراوانی داشته باشد. رزین ها با استفاده های گوناگون و ویژگی های بسیار متفاوت از جمله رزین های ریخته گری و حتی رزین برای ساخت عینک قابل استفاده در این پرینترهای سه بعدی می باشد. مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که فاکتور بسیار پر اهمیت دیگر در فناوری طرح نگاری نوری، میزان زمان و مقدار تابیدن نور روی رزین می باشد. میزان یا اندازه ی تابیدن نور همان اندازه ی فوتون هایی است که در یک واحد زمانی معین می باشد از منبع نوری تابیده می شوند. به هر میزان مدت زمان تابیدن نور بر روی رزین بیشتر باشد، نور به میزان بسیار زیادتری نفوذ میکند و بخش های پرینت شده محکم تر و ضخیم تر می شوند. این یکی از پر اهمیت ترین خصوصیات طرح نگاری نوری است که با آن می توانیم ضخیم بودن لایه های ساخته شده را تنظیم کنیم.

پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی[/caption]
 یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که منبع نوری که انتخاب می کنید باید میزان تابیدن نور بالایی داشته باشد تا میزان تابش نور به کمترین اندازه ی برسد. به این همین خاطر سرعت تولید یک قطعه با پرینتر سه بعدی رزینی به حداقل ممکن می رسد. به همین سبب کنترل پذیری منبع نوری باید دارای اندازه ی بالایی باشد تا به آسانی بتوانید میان وضعیت های تابیدن روی رزین و نبودن تابیدن روی رزین تمرکز نمایید.اخبار دنیای پرینترهای سه بعدی هر روز بیشتر از پیش به گوش می رسد و هر روز ما با کاربرد بیشتر آن آشنا می شوییم.
منبع: http://khanomgol.ir
  • ۹۶/۰۸/۱۵
  • امین رضایی