جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

سالانه شاهد این هستیم که بعضی از خودروها نسبت به دیگر خودروها فروش بیشتری دارند و به همین دلیل می توان گفت که این خودرو نسبت به دیگر خودروها محبوبیت بیشتری از نظر فروش دارد در ادامه در وبلاگ خبر جدید در مورد دلایل محبوبیت خودروی سوناتا در ایران بیشتر می گوییم.

به‎ جرات می‎توان برند هیوندای را یکی از برندهایی دانست که توانسته جای خود را چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم پیدا  کند. در واقع هیوندا دارای جامعه هدف متنوع و بزرگی است و شاید همین امر رمز موفقیتش باشد. در ایران نیز هیوندا برندی شناخته شده است و خودروهای تولید آن را می‎توان از آن دسته از خودروهای وارداتی دانست که مردم از آن استقبال خوبی کرده‎اند.در ادامه با اخبار خودرو افرانیوز همراه باشید.

خودرو سوناتا،خودروی محبوب ایرانیان

خودروی سوناتا

خودروی سوناتا یکی دیگر از خودروهای برند هیوندا است که از محبوبیت زیادی دارد. بی شک خودرو سوناتا،خودروی محبوب ایرانیان است. در واقع یکی از خودروهایی وارداتی است که در ایران از آن استقبال بسیار خوبی شده است.

سوناتا یک خودروی 4در است که از سال 1985 تولیدش آغاز شده است و جالب است بدانید نسل هفتم و هشتم آن در ایران به‎صورت وارداتی عرضه می‎شود. در این یاداشت به معرفی خودروی سوناتا خواهیم پرداخت.

مصرف سوخت سوناتا

قبل از هرچیز بهتر است درباره مصرف سوخت سوناتا حرف بزنیم. خودروی سوناتا در داخل شهر 9.8 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‎کند. اما  خارج از شهر 6.7 لیتر در هر 100کیلومتر کاهش پیدا می‎کند.همچنین حجم باک این خودرو 70 لیتر می‎باشد.

خودرو سوناتا،خودروی محبوب ایرانیان

مشخصات فنی سوناتا

بعد از مصرف سوخت به سراغ امکانات جانبی و امنیتی این خودرو پرطرفدار می‎رویم. مجموعا 6 کیسه هوا برای سرنشینان جلوی خودرو سوناتا وجود دارد. همچنین این خودرو از وجود سیستم ترمز ای بی اس بهره می‎برد. از دیگر امکانات سوناتا باید به سیستم صوتی نسبتا قوی آن با 6اسپیکر با قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی های iPod و Auxiliary اشاره کرد.  از دیگر امکانات این خودرو می‎توان به امکان  ورود بدون کلید، گرمکن آینه‎ها و صندلی جلو و عقب، سنسور جلو و عقب، دریچه های تهویه برای سرنشین‎های عقب، چراغ‎های زنون و پرده برقی عقب اشاره کرد.

به‎طور کلی 5 پیشرانه برای سوناتا وجود  دارد. ۳ مدل بنزینی، یک نسخه‌ی هیبرید و یک نمونه‌ی پلاگین هیبرید  این 5 پیشرانه را تشکیل می‎دهند. هیچکدام از این خودروها هیچگونه منوعیتی برای ورود به ایران ندارند و علت آن این است که همه آنها دارای حجم موتور کمتر از 2.5 لیتر هستند.

خودرو سوناتا،خودروی محبوب ایرانیان

در بالا به ایمنی بالای سوناتا اشاره شد اما در توضیح بیشتر آن باید  گفت در زمینه ایمنی سوناتا در سال 2016 امتیار برتر را جذب کرده است. در واقع هدف از طراحی سوناتا رقابت با تویوتای کمری بوده است و به همین منظور توجه ویژه به بخش ایمنی برای اینکه در این برند هیوندا در این مقایسه شکست نخورد امری ضروری به‎نظر می‎رسد.خرید و فروش هیوندای در ایران به نسبت خودروهای دیگر بسیار راحت تر می باشد.

جالب است بدانید سوناتا در سال‎های اخیر توانسته لقب پرفروشترین ماشین وارداتی را در ایران به خود اختصاص داده است. اما هنوز خرید و فروش سوناتا هم برای قشر متوسط  یک رویاست. سوناتا اوج محبوبیت خود را از نسل ششم خود به دست آورد. و بیشترین تغییری را که در مدل اصلی ایجاد کرد در سوناتای 2018 بود به‎طوری که این تغییرات را هم در طراحی داخلی و هم در طراحی خارجی می‎توان حس کرد.

  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • امین رضایی