جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

اخذ راحت ویزای شینگن

احتمالا شما هم پیش از این به فکر سفر به یک کشور اروپایی برای گردشگری و سفر و یا حتی مهاجرت افتاده اید و طبیعتا بزرگ ترین مشکل شما در این راه نحوه اخذ راحت ویزای شینگن بوده است.

گرفتن ویزا امری بسیار زمان بر و مهم است که قبل از هر کاری شما باید به دنبال آن باشید. این پرسه به شدت زمان بر است و شما باید برای صرفه جویی در زمان خود در ابتدا راهکار های اصلی گرفتن ویزا را بدانید و تا بتوانید به سوال چگونه راحت ویزای شینگن بگیریم پاسخ بدهید. در این پست به تمامی این موارد برای گرفتن ویزای شینگن میپردازیم.

چگونه راحت ویزای شینگن بگیریم

مهاجرت به کشورهای خارجی به دلایل مختلف همواره توسط مردم ملل گوناگون انجام می‌شده است. همانطور که می دانید مهاجرت ممکن است به دلایل مختلف صورت گیرد؛ ممکن است جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر خارج از کشور مبدا باشد یا تنها دلیل تجاری و راه اندازی کسب و کار باشد؛ البته گاهی هم ممکن است بدلایلی مثل ناراضی بودن افراد از وضعیت جامعه خود باشد که آن نیز ممکن است به دلایل نابسامان اقتصادی و اجتماعی و یا سیاسی باشد.

بطور مثال پس از وقایع فجیعی که در کشور سوریه رخ داد شمار زیادی از مردم این کشور به کشورهای گوناگون اروپایی بخصوص آلمان مهاجرت کردند. در مقاله امروز ما می‌توانید هرآنچه درباره ویزای شینگن باید بدانید را فرا بگیرید و راحت‌تر و بی دردسرتر برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

اما همانطور که می دانید مهاجرت و اقامت در کشورهای بیگانه مستلزم گرفتن ویزا برای ورود به آن کشور و در ادامه دریافت کردن اقامت است؛ البته این مورد در شرایط خاص همچون آوارگان سوری صدق نمی کند. کشورهای اروپایی در سراسر جهان همواره از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت و اقامت بوده اند. از آنجایی که احتمالا می دانید اکثر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا هستند و بجز چند کشور عضو اتحادیه بقیه کشورها از قانون ویزای شینگن تبعیت می کنند؛ بدین معنا که شما با برخورداری از ویزای شینگن می توانید بدون هیچ مشکلی بین تمامی کشورهای این اتحادیه (بغیر چند کشور) سفر کرده و نقل مکان کنید.

البته باید بگوییم که از آن طرف هم استثناء وجود دارد! کشورهایی همچون ایسلند و نروژ با وجود پذیرفتن ویزای شینگن اما عضو اتحادیه اروپا نیستند. بطور کلی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند که چند مورد از آنها همچون ایرلند از قانون ویزای شینگن (Schengen) تبعیت نمی کنند. گفتنی است ۲۴ کشور از جمله آلمان، هلند، فنلاند، اسپانیا، لوکزامبورگ و… نیز عضو اتحادیه اروپا هستند.

بد نیست این نکته را هم بدانید که برخورداری از ویزا به معنای ورود به محدوده شینگن نیست! در حقیقت باید بدانید که داشتن یک ویزای شینگن تنها به معنای رسیدن تا مرزهای یک کشور عضو محدوده شینگن است؛ لذا مقامات کشور مرزی عضو شینگن می توانند در صورت عدم وجود مشکل به شما اجازه ورود دهند، همچنین می توانند این اجازه را نیز به شما ندهند!

این کار به این دلیل است که ممکن است هر کسی با جعل مدارک و داشتن تنها یک ویزای شینگن به هر کشوری که دلش بخواهد سفر کند و اگر از این حیث به ماجرا نگاه کنیم می توان تا حدودی این حق را به مقامات مرزی کشورهای شینگن داد.

چگونه راحت ویزای شینگن بگیریم

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن خود نیز دارای انواع مختلفی هستند که عبارت‌اند از:

  • ویزای معتبر در منطقه ی محدود (LTV)

فقط در کشور صادر کننده عضو شینگن و کشورهایی که نام‌شان در ویزای مربوطه ذکر  شده باشد اعتبار دارد.

  • ویزای عادی شینگن (USV)

حداکثر تا ۹۰ روز عتبار دارد که در هر دوره ۶ ماهه صادر می شود. گفتنی است این ویزا برای سه دسته از افراد A تا C صادر می گردد.

  • ویزای ملی

برای کسانی صادر می شود که قصد اقامت دائم، ادامه تحصیل و یا بیزینس و تجارت را دارند. این ویزا مختص افراد دسته D است.

چگونه راحت ویزای شینگن بگیریم

چه دسته از افرادی به ترتیب عضو گروه های A تا D قرار می گیرند؟

  • گروه A: مختص ویزای ترانزیت است و مسافری که این ویزا را در دست دارد، حق خروج از فرودگاه را ندارد و فقط اجازه تعویض پرواز را به وی می دهند.
  • گروه B: مسافرانی که این نوع ویزا را در دست دارند می توانند از فرودگاه ها خارج شده و از طریق زمینی وارد دیگر کشورهای عضو شینگن شوند.
  • گروه C: این ویزا مختص افراد گردشگر می باشد؛ اکثر ایرانی هایی که به اروپا سفر می کنند از این نوع ویزا استفاده می کنند.
  • گروه D: این نوع ویزا که بلند مدت نیز هست، مخصوص افرادی می باشد که قصد تجارت و کسب و کار را دارند.

شروط دریافت ویزای شینگن

در پایان باید به سه شرط اصلی برای دریافت ویزای شینگن اشاره کنیم که عبارت‌اند از:

  • ارائه پرینت حساب بانکی و گردش مالی
  • ارائه مستندات ملکی
  • ارائه مدارک مستند شغلی و کاری
  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • امین رضایی

شنگن

شینگن

ویزا