جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

اکنون می­خواهیم ببینیم یک روابط عمومی چقدر اثربخش بوده است(اثر بخشی روابط عمومی)؟ همچنین می­خواهیم بدانیم فعالیتهای یک روابط عمومی تا چه میزان اثر بخش بوده و چه آثاری داشته است(اثر بخشی فعالیتهای روابط عمومی)؟ حال که مبالغ هنگفتی هزینه­ی پیامهای ارتباطی و تبلیغاتی، مراسم، وغیره شده است، آثار آنها مثبت است یا منفی و غیره. در دامهبا وبلاگ خبر جدید همراه باشید تا مقالات گوناگون دیگیر را نیز دز اختیار شما بگذاریم. روابط عمومی در معرض نقد است چون اثر بخشی نمی­کند، زحمات کارکنان و مدیران روابط عمومی نا دیده گرفته می­شود یا مورد تقدیر قرار نمی­گیرد، زیرا به دلیل عدم اثربخشی عالیتها، میزان سوددهی آنها مشخص نیست. طبیعی است هر چیزی را نتوانیم اندازه­گیری کنیم، نمی­توانیم ارزش گذاری و مدیریت کنیم.

روابط عمومی

برای شناخت و آگاهی از آثار فعالیتها و کیفیت خدمات، بایستی فعالیتهای روابط عمومی را در چرخه­ی کیفیت مورد بررسی و تحقیق قرار داد.

به عبارتی از دیدگاه چرخه­ی پروفسور دمینگ، وضعیت موجود هیچگاه کاملاً راضی کننده نیست و همواره باید به دنبال بهبود وضعیت باشیم.

البته در این بحث علمی بایستی مفهوم اثربخشی و کارایی از هم تفکیک شود.

منظور از اثر بخشی فعالیتها، سنجش میزان تأثیرات مورد نظر مجریان از فعالیتهاست. این مرحله از چرخه­ ی کیفیت همواره به سه دلیل اساسی یعنی"هزینه هنگفت اثربخشی"، "نادر بودن متخصص اثربخشی"، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

روابط عمومی

موضوع" تحلیل تأثیرات"، موضوع بسیار مهمی در جامعه­شناسی ارتباطات است. موضوعی که:

  • شدت(تأثیرگذاری عمقی یا سطحی)
  • سرعت(زمان مناسب ارسال و دریافت پیام)
  • جهت (دریافت مثبت، نفی، یا خاکستری پیام)
  • قدرت(تغییر دانش، نگرش، یا مهارت)

تأثیرات ارتباطی را می­سنجد.البته نیک می­دانیم که شدن، شدت، جهت، و قدرت تأثیرات ارتباطی، به توانمندیهای فرستنده، نوع و اندازه­ی پیام، ویژگیها و شرایط گیرنده، وجود پارازیت، و نوع رسانه بر میگردد.

  • ۹۵/۱۲/۲۰
  • امین رضایی