جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه می باشد که مردم آن دارای فرهنگ خاصی می باشند و این فرهنگ بروی ذائقه و سلیقه ی غذایی آنها نیز تاثیر بسیار زیادی گذاشته است برای همین منظور قصد داریم که شما را با غذاهای لذیذ شهر استانبول در صورتی که قصد استفاده از تور ترکیه را داشتید معرفی نماییم.

استانبول شهر غذاهای لذیذ ترکیه ای است؛ شهری که محبوب ترین غذاهای محلی استانبول را می توانید با بهترین کیفیت ممکن امتحان کنید. مطمئنا طعم غذاهای بی نظیر این شهر را هیچ گاه از یاد نخواهید برد. در این مقاله قصد داریم شما را با چند غذای بسیار لذیذ و محبوب استانبولی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تاووک پیلاو (Tavuk Pilav)

اگر رسم دارید در وعده‌های غذایی خود حجم فوقانی از مخارج غذایی را استعمال کنید و هیچ یک از غذاهای اشاره شده تا به حال نمی‌تواند شما را سیر کند، پس تاووک پیلاو یا همچنین مرغ و پلو گزینه‌ی محبوب شما است. تاووک پیلاو غذایی داغ و پرحجم است. آگاهی فروشندگان تاووک پیلاو در سطح شهر زیاد سهل است، چراکه می‌توان گاری‌ها با مکعب شیشه‌ای را در هر جای شهر مشاهده کرد، اما در صورتی که در پی بهترین تجربه‌ی تناول کردن تاووک پیلاو هستید، پس به سراغ فروشندگان تاووک پیلاو در اون کاپانی، روبروی بازار مانیفاتورچیلار بروید.

غذا های شهر استانبول


بهترین دونر کباب

اگر در بازارگاه قدیمی استانبول سراغ دونر کباب بگردید، همه‌ی مغازه‌دارن شاهین اوستا را پیشنهاد می‌دهند. مهم‌ترین اثر دونر کباب عقاب استعمال از گوشت بره است که همنشین پیاز و گوجه با نان و سماق سرو می‌شود. طعم خوب این غذا را نمی‌توان انکار کرد و نهاری مناسب و خوشمزه به شمار می‌آید. درون این مغازه‌‌ داخل خیابان باریکی در کرانه شرقی بازارگه و پشت صومعه نوروسمانی واقع شده است، جایی راجع به نشستن مشتریان وجود ندارد و غذا را بیرون از مغازه به مشتریان استرداد می‌دهد.

غذا های شهر استانبول
صبحانه ی ترکیه

صبحانه ی مردم ترکیه، اندکی با سایر کشورهای اروپایی مغایرت دارد. برای شروع، چای جایگزین قهوه شده است. همچنین گوجه و خیار اسلایس شده در صبحانه ی ترکی ضروری اند. دنباله ی موارد همانند دیگر کشورهای اروپایی است. متداول ترین نوع نان، نان سپید رنگ می باشد؛ اگرچه در سعی راجع به داشتن غذایی سالم تر، گونه ها متفاوتی از نان غلات مانند نان چاودار معمولاَ در دسترس اند.

غذا های محلی استانبول

لاهماجون

لاهماجون یک غذای بسیار ساده است که مانند پیتزا می باشد و به طراوت راه خود را به برخی از استان های شمال غربی کشورمان نیز باز کرده است. لاهما جون خمیر نازکیست که روی آن ترکیبی از عضله قرمزچرخ کرده، پیازو فلفل سرخ پخش شده و بابت دقایقی در اجاق آماده می شود، در اصل لاهماجون همانند نان لواش است با این مغایرت که روی آن در لحظه پخت مواد یاد شده اضافه شده است. لاهماجون را بهتر است بلافاصله  پس از خارج شدن از اجاق میل کرد. همنشین با لاهماجون مقدار زیادی جعفری نو و آب پرتقال نیز سرو می شود که با اضافه شدن دوغ بومی همه چیز بابت تجربۀ یک بار غذای لذیذ در دسترس است.

غذا های شهر استانبول

اسکندر کباب (Iskender Kebap)

اسکندر کباب یکی از معروفترین غذاهای ترکی است که از گوشتی شبیه عضله دنر کباب تهیه می شود. دُنِر کباب که در ایران به نام کباب ترکی شناخته می شود، بشقابی است که در آن برگه های نازکی از گوشت که با چربی عضله گاو، گیاهان محلی و ادویه جات طعم دار شده اند، به سیخ زده شده و به صورت عمودی کباب می شوند. تکه های نازک دنر کباب لای نان پیتا که مانند نان لواش است سرو می شود. کره و سس گوجه در کنار این غذا ها قرار می گیرند.

 

  • ۹۶/۰۵/۲۵
  • امین رضایی