جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

باید این را هم ر نظر داشته باشید که اگر می خواهیم سلامت بهتری در بدن خود داشته باشیم می توانیم از نوشیدنی ها و مواد مختلفی استفاده کنیم که همراه ورزش و تاثیر بسازایی در سلامتی ما دارند. ئدر ادامه باما همراه باشید تا در مورد چند تا از این نوشیدینی های گیاهی برای شما صحبتی داشته باشیم.

از زمان های قدیم بسیاری از مردم ایران با علم طب از نزدیک آشنا بوده اند و برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها از دمنوش های گیاهی و چای استفاده می کرده اند؛ دمنوش هایی که در بازه زمانی کوتاه مدت بدون آسیب رساندن به دیگر نقاط بدن درد یا بیماری را تا حد امکان کاهش و یا به کلی از بین می برده اند.

دمنوش های گیاهی
دمنوش های گیاهی

در این بخش از سری مقالات اخبار پزشکی با ما همراه باشید تا با چند دمنوش گیاهی معجزه آسا و فواید آن آشنا شویم و امیدواریم تا با شناخت این دمنوش ها از این پس آن ها را جایگزین بسیاری از داروهای شیمیایی قرار دهید. البته بغیر از دمنوش ها می توان قهوه یا انواع چای همچون چای سبز، چای سفید و یا چای اولانگ نیز اشاره کرد، چراکه آنها نیز هر یک دارای خواص بی نظیر مخصوص به خود هستند. برای خرید چای بخصوص خرید چای سفید توصیه می کنیم به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید؛ به هر حال همانطور که می دانید چای قاچاق که عمدتا هم بی کیفیت نیز هستند، در بازار بسیار وجود دارد!

چای گل گاو زبان

قطعا نام آن را شنیده اید و احتمالا مصرف هم کرده اید. این گیاه برای آرامش و تمدد اعصاب بسیار مفید است. این گیاه دارای طبیعتی گرم بوده و خواب آور و مسکن سردردهای عصبی است که برای تنظیم فشار خون نیز بسیار مناسب است.

گل گاو زبان
گل گاو زبان

چای به لیمو

برای درمان سرماخوردکی، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی و آسم بسیار موثر می باشد. طبیعت این چای گرم بوده و برای تقویت حافظه هم مقوی بوده و از طرفی شستشوی دهنده کلیه و معده هم هست. البته لازم بذکر است که مصرف این چای برای زنان باردار توصیه نمی شود!

چای بادرنجبویه

این چای بسیار برای بدن مفید بوده و طبیعت بسیار گرمی هم دارد. بادرنجبویه مقوی برای قلب و اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی و آرامش بخش است. گفتنی است این چای دارای ویژگی های دیگری همچون ضد بوی بد دهان، خواب آور و نشاط آور نیز می باشد و چه چیز از همه مهم‌تر که این بادرنجبویه چای مورد علاقه حضرت علی(ع) بوده است.

چای بادرنجبویه
چای بادرنجبویه

چای دارچین

طبیعت این چای بسیار گرم و خشک بوده و از آن به عنوان یک محرک عالی اعصاب استفاده می شد که ضمن دارا بودن خواص نشاط آور و رفع دلهره برای درمان پادردهای رطوبتی هم بسیار مفید است و البته بوی بد دهان را نیز از بین می برد. بر طبق نظر اطبا تاثیر دارچین تا سالیان سال بر روی اعصاب می ماند. گفتنی است زنان باردار بهتر است در مصرف دارچین کمی احتیاط کنند!

چای آویشن

آویشن با طبیعتی معتدل، مقوی برای اعصاب و افزایش دهنده قدرت بینایی است و در رفع التهاب های مزمن روده بزرگ، دفع انگل گوارشی و تقویت کلی هاضمه بسیار موثر است. آویشن کلیه را شستشو داده و در کاهش غلظت خون نیز تاثیر بسزایی داشته و برای درمان سرفه و آسم هم کاربرد دارد.

چای آویشن
چای آویشن

خوشبخاته انواع دمنوش ها بخصوص چای آویشن در سالیان اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و مردم در کنار خرید چای سبز که خواص درمانی فوق العاده ای دارد، معمولا چای آویشن نیز تهیه می کنند. ترکیب کردن این دو با هم نیز می تواند طعمی جدیدتر و تجربه ای جالب تر را برای شما به ارمغان بیاورد.

چای آلبالو

آلبالو با طبیعت سرد و خشکی که دارد ضد صفرا، ضد اسهال، کاهش دهنده فشار خون، موثر در برطرف نمودن حالت تهوع و اشتها آوری بسیار عالی است، اما مبتلایان به زخم های گوارشی نباید از آن استفاده کنند.

دمنوش گل پنیرک

از این دمنوش برای درمان عفونت مثانه و اسهال خونی استفاده می شود. مصرف آن برای کسانی که یبوست داشته و دارای تنبلی معده و روده ها هستند، توصیه می شود. دم کرده گل ها یکی از داروهای خوب ضد سرفه بوده و برای تسکین تورم دهان و گلو مصرف می شود. بعلاوه انسداد مجاری کبد را باز می کند و موجب ازدیاد ترشح ادرار می شود.

منبع: http://www.meekhkoob.ir

  • ۹۶/۰۱/۲۸
  • امین رضایی