جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

 به طور معمول در هر کشوری محصولات مهمی کشت می شوند که می تواند بخش اعظمی از اقتصاد آن کشور را به سمت سوق دهد از این رو کشور تاجیکستان در کشت بعضی از محصولات کشاورزی همچون پنبه توانسته رشد خوبی  داشته باشد وحتی قسمتی از آن را صادر کند. در ادامه با وبلاگ خبر جدید همراه باشید. پنبه مهم‌ترین محصول کشاورزی در تاجیکستان است. غلات  که بخش بزرگی از آن را گندم تشکیل می‌دهد، سیب‌زمینی، سبزیجات بالاخص پیاز و گوجه‌فرنگی)، میوه‌ها و برنج نیز از محصولات دیگر این کشور به حساب می آید. با وجود صنعت فعلی کشاورزی نیاز مردمی برای وسعت پیدا کردن آن احساس می‌شود. با این وجود، تاجیکستان بیش از نیمی از نیازهای غذایی خود را وارد می‌کند که قیمت‌ها را به دلیل هزینه‌های حمل و نقل بالا افزایش می‌دهد.

وضعیت کار و سرمایه تاجیکستان

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که حوزه دیگر و دارای پتانسیل بالا برای مخاطرات جدید در فضای کسب‌وکار تاجیکستان شامل صنعت توریسم، مالیه (تنها درصد کوچکی از سرمایه در حال حاضر از طریق عملیات بانکی جابه‌جا می‌شود و هر نوع صنعتی که به یک نیروی کار ارزان، اما درس خوانده نیاز دارد، می‌شود.

در فرهنگ مردم تاجیکستان میهمان‌ داری مطلوب، مردم داری و احترام برای تعاملات موفق در فرهنگ بسیار ضروری است. افراد مسن از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و چانه‌زنی در فضای کسب‌وکار پذیرفته شده است. محیط کسب‌وکار در تاجیکستان یکی از پر عملترین محیط‌ های کسب‌وکار در آسیای مرکز است.

وضعیت کار و سرمایه تاجیکستان

نکته دیگری که باید بهآن اشاره داشته باشیم این ست که  دموقعیت اقتصادی فعلی آن شکننده باقی مانده است که بخش عمده‌ای از علت آن به دلیل زیرساخت‌های ضعیف، بار بدهی‌های خارجی و نگرانی‌های مداوم امنیتی است.تقسیم جنسیتی نیروی کار: در قانون کشور تاجیکستان برای زن و مرد حقوق یکسانی قائل شده است. هیچ تبعیض رسمی در کار زنانی که در دولت مشغول هستند نهادهای آموزشی و بنگاه‌ها مشغول برای کار هستند وجود ندارد. گرچه تنها 27 درصد زنان کارمند تاجیک رهبر سازمان یا مسئول یک شرکت هستند. به طور کلی زنان حدود ثلث حقوق مردان را برای انجام کار یکسان دریافت می‌کنند.

  • ۹۵/۱۲/۳۰
  • امین رضایی