بزرگ بودن تبلیغ لزوماً به معنی تأثیر گذارتر بودن آن نیست. در سال 1914 تحقیقی توسط آقای استرانگ که یک آمریکایی الاصل است، انجام شد که نتایج جالبی به دست آمد. استرانگ به این نتیجه دست یافت که همه تبلیغات لزوماً نتایج یکسانی ندارند. شما یک صفحه کامل را در نظر بگیرید؛ او به این صفحه کامل از لحاظ تاثیرگذاری 100 امتیاز میدهد؛ حال شما همان تبلیغ را در نیم صفحه در نظر بگیرید؛ او به نیم صفحه از لحاظ تأثیر 68 امتیاز میدهد او همچنین دریافت که ربع صفحه 49 امتیاز به دست میآورد. مطالعات زیاد دیگری نیز صحت این تحقیق را تأیید کرده است که یکی از آنها توسط سازمان گالوپ به انجام رسیده است.در ادامه با وبلاگ خبر جدید همراه باشید. هم این تحقیقات با دو درصد اختلالات به نتایج آقای استرانگ رسیدهاند.
به این فکر کنید که چگونه یک روزنامه میخوانید آیا شما در حالی که صفحات را ورق میزنید به تیترهای جذاب نگاه نمیکنید؟ معمولاً تمایل نداریم که همه کلمات یک صفحه را تک به تک بخوانیم.
از آنجا که یک تبلیغ در یک صفحه به صورت پراکنده جا داده شده است، غیر ممکن است بتوانیم از آن اجتناب کنیم. بنابراین اتفاقی که میافتد این است که ما تمایل به مرور سر تیترها نیز پیدا میکنیم، زیرا این، روش خواندن روزنامه است.
تبلیغاتی را در جایی قرار دهید که بیشترین تأثیر را دارد. نظریات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد؛ در اینجا فهرستی که معقول به نظر میرسد، بیان میگردد:
- صفحه اول بهترین جایگاه برای قرار دادن تبلیغ است.
- بخش بیرونی صفحه آخر در جایگاه دوم قرار دارد.
- بخش داخلی صفحه اول در جایگاه بعدی اهمیت قرار میگیرد.
- صفحات اولیه بهتر از صفحات آخر میباشند.
- صفحات سمت چپ نسبت به سمت راست واکنش بهتری ایجاد میکنند.
- مطالعه دقیق روی رسانه هدف خود انجام دهید.
- ۹۵/۱۲/۱۵