جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

جدیدترین اخبار

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز، گردشگری، حمل و نقل، آشپزی و... تقدیم حضور شما خواهد گردید

اخبار حمل و نقل، مسکن، گردشگری، اقتصادی و... از جمله اخباری هستند که همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن برای شما منتشر کنیم. همواره منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

همه کشور ها در جهان دارای تاریخچه عمیقه بودهاند. یکی از کشور هایی که داری تاریخچه بلند بالایی است کشور هندوستان می باشد که این کشور را می توان یک کشور تاریخی نامید. از گذشته تا چندین سال پیش حملات متعددی به این کشور از طریق کشور های مختلف انجام شده. که ما می خواهیم بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.درباره حمله مسلمانان به هند روایتی افسانه‌آمیز وجود دارد که این فکر را به زمان پیامبر نسبت می‌دهد. روایت شده است که پیامبر اسلام همیشه آرزوی فتح هند و سند را داشته است.
تاریخچه هندوستان
لازم به ذکر است که این مسئله به همین دلیل اکنون بین مسلمانان هند مرسوم است که امام جماعت پس از نماز در تأسی به پیامبر به جانب شمال روی می‌گرداند. می‌گویند که پیامبر همیشه بعد از نمازشان به جانب شمال متوجه می‌شدند وآرزوی تسخیر هندوستان را داشتند.

در زمان خلافت عمر مسلمانان به بخش شمالی هند هجوم بردند و اولین کوشش‌های آنان برای حکومت بر بخش شمالی هند پس از گرفتن ایران در مکران بود و از آنجا رفتن آنان به سوی سند آغاز گردید. در قرن هفتم میلادی جنگهای بسیاری به مرزهای بلوچستان و سند انجام گرفت و به طور کلی راه پیدایش زمینی و منطقه‌های مهم برای لشکرکشی شناسایی شد.

تاریخچه هندوستان

جالب توجه است که بدانید نخستین سردار عرب که تصمیم گرفت از طریق دریا به هند دست یازد، علاء بن حضرمی، والی بحرین در زمان تاریخ بود که بدون اجازه خلیفه برای تسخیر سواحل خلیج فارس به دریا نوردی پرداخت؛ اما کاری از پیش نبرد و به دستور عمر بازگشت.در زمان حکومت عثمان، هنگامی که سپاهیان مسلمان به تسخیر خراسان، سیستان، قهستان، سرخس و بادغیس کرهایی را انجام داده و مشغول بودند، برای نخستین بار مهلب بن ابی صفره از حوالی مرو به کابل و زابل و بعدا هندوستان رفت و با بلشگر بی ایمانی به جنگ پرداخت.در زمان خلافت حضرت علی تنها یک گزارش از بلاذری در دست است که در سال 38 و آغاز سال 39 هجری حمله‌ای به هند صورت گرفت.


  • ۹۵/۱۱/۲۴
  • امین رضایی